fredag 11 juni 2010

Post-student

Måndagen 7/6 går inte att beskriva. Upp halv fem. Frukost, dusch, fixa håret, få sminkhjälp av bästa Malin vid kvart över sex på morgonen. Champagnefrukost i Humlegården halv åtta. Jordgubbar och bubbel och fotografering. Omvägspromenad till Johannes Kyrka. Tal av elever och rektorn. Betyg och diplom. Avslutningen blev klar en halvtimma tidigare än beräknat. Väntan. Uppställning. Nedräkning. Utspring. Stå på trappen och leta efter ett plakat. Springa ner till familj med tårar i ögonen. Se ut som en julgran. Åka flak. Dricka och kasta öl. Dansa. Vara galen. Mottagning och fina presenter. Tack alla och tack Adam för fina bilder.

Idag sov jag bort halva dagen. Andra halvan har jag mest suttit och segat. Har nog lite av en studentkris som går lite upp och ner. Men det är väl sånt som är mer eller mindre oundvikligt antar jag. Om någon förresten har tips på roliga i princip gratis-saker att göra i sommar så tipsa mig. Jag behöver sällskap.

Snart ska jag nog gå och baka maränger, sen ska jag göra varm choklad i en av mina fina nya Iittala-muggar och titta på Nip/Tuck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar