lördag 1 januari 2011

There ain't no reviving what's gone

Eller? Idag är det 43 dagar tills jag åker till Nya Zeeland och möter upp Malin för tre veckors backpacking och coachsurfing från Queenstown till Auckland. Jag sparar pengar för fullt även om jag känner mig rätt trygg i att jag kommer ha tillräckligt med pengar på kontot när jag åker dit. Annars får jag låna av föräldrarna eller tulla på riktiga sparkontot. Det spelar ingen roll, resan kommer bli så värd ändå. Fallskärm, bungyjump och inte minst uppleva all vacker natur. Till och med min pappa är lite avundsjuk och han har rest mycket i sina dagar. Dessutom kommer jag kunna bocka för ett av mina mål på min lista med mål som än så länge bara existerar i tanken men som jag kanske borde sätta på pränt.

Nytt år är det också, men I don't feel any different. Åtminstone inte på grund av att det numera är 2011 istället för 2010. Däremot är det massa andra saker som förändrats som definierat mig desto mer.

Stora eller små definierande händelser anno 2010, i mer eller mindre kronologisk ordning:
jag fick hem sötgrisarna Alfons och Cesar
mådde dåligt över det mesta ett tag
tog studenten
åkte till berlin med Malin i 23 timmar
avslutade mitt längsta förhållande up to date
förlorade Cesar
tog beslutet att åka till Nya Zeeland

och så har jag gjort flera nya trevliga bekantskaper då och då under året. På det hela taget har det varit ett fint år.

(Kommer nog förresten använda den här bloggen som en reseblogg i NZ, kanske. Om jag inte kör oldschool med papper och penna)

1 kommentar: