lördag 15 januari 2011

Hon ska resa nånstans via Heathrow, London

13 februari 2011
Depart: 9.00 Stockholm, Arlanda
Arrive: 11.00 London, Heathrow

Depart: 12.30 London, Heathrow
14 februari 2011
Arrive: 21.45 Melbourne, Tullamarine airport

Depart: 23.10 Melbourne, Tullamarine airport
15 februari 2011
Arrive: 5.00 Auckland, International airport

Depart: 11.00 Auckland, International airport
Arrive: 13.40 Queenstown airport.

Det är mindre än en månad kvar nu. Jag som inte har haft resfeber på väldigt många år börjar redan känna av det litegrann. Visst är det skönt med korta mellanlandningar men 1,5h är kanske i kortaste laget, speciellt på Heathrow. Men det är inte svårt att resa, egentligen. Bara att ha koll på pass, biljetter, lyssna på utrop och kolla på skyltarna. Lätt som en plätt. Jag har redan börjat skriva packningslista. (Och insett att jag har massa saker jag måste fixa, men var fasen hittar man sommarkläder på vintern?). Dessutom måste jag fundera ut om jag ska ta med mig 2kg laptop eller köpa på mig sisådär 30gb minne, minst. En laptop kan vara skönt att ha på en 22-timmarsflight, men jobbig att backpacka med. Kommer vara tillräckligt orolig för att bli av med kameran. Jag tittade på sätt att ta sig runt också, troligtvis ska vi använda oss av nakedbus. Kan det bli annat än bra liksom? Dessutom kommer de spela in Bilbo samtidigt som vi är där och reser runt. Så länge det inte betyder begränsad tillgänglighet till vissa ställen så är det mest awesome. Jag ska resa i princip så långt bort man kan komma utan att vara på väg tillbaka. Det börjar sjunka in nu.

Det är eskapism på rätt hög nivå men fuck it. Livet efter Nya Zeeland finns inte just nu. Det med arbetslöshet och nödvändiga beslut att ta över studier och liknande. Min framtid sträcker sig till 8 mars då jag kommer sätta mig på flyget hem. Fram tills dess finns bara detta.

4 kommentarer:

  1. Det kommer bli helt underbart!!! Och vilken resa det blir for dig med alla mellanlandningar:P

    Du kommer garanterat klara resan galant, du med din resvana och vad galler laptop kan det kanske vara smartare att ta med gigantiskt minne, filmer/musik/tv-serier kommer det finnas tillrackligt med pa flygen :)

    Kanns overkligt att vi faktiskt ska ses om bara tre veckor - jag saknar dig bastis!! Framtiden loser sig alltid, det galler att leva i nuet! haha^^

    Puss! <3

    SvaraRadera
  2. Haha ja, får hoppas att det inte blir så många förseningar, men sen har jag ju 6 timmar på AKL iaf så där har jag en bra marginal :P

    Mm, det är mest det att det kan vara smidigt om man ska boka buss/boende osv men får se lite ^^ minneskort lär ju gå på 1500 typ ;o

    Ja det är helt sjuk! Btw, ska vi försöka kolla lite vad det kostar att hoppa bungyjump vid Kawaru bridge? Det vore rätt tufft.. Puss <3

    SvaraRadera
  3. Bra marginal indeed.. Du får ha med dig en bra bok haha :)
    Jo, men alla hostel har ju internet och internetcafér finns ju lite øverallt^^ fast iofs ær 1500 ganska mkt. :o
    JA! Det vore det verkligen :D Puss<3

    SvaraRadera
  4. sv. Åh. Tack Helenur.
    Jag är lite avundsjuk på dig som ska åka på äventyr till andra sidan jordklotet. Du får ha det bäst och.. öhmn.. sakna.. sverige.. heh.....

    SvaraRadera