tisdag 13 april 2010

Hej jag lever

Här har det varit tyst ganska så länge nu. Jag ber om ursäkt, men jag har väl helt enkelt haft annat för mig. Det känns som om det bara är nedförsbacke fram till studenten nu, och det är typ hur skönt som helst. Däremot så undrar jag hur vi kommer hinna med allt som ska göras i skolan. Vi har tre(!) projektarbeteslektioner kvar, och vi ska både redovisa och opponera.. Jag förstår inte hur det kommer hinnas med.. Men men, det är inte mitt fel. Jag orkar faktiskt inte bry mig längre, det är lärarnas problem. (Sen att det säkert kommer gå ut över oss elever är en annan femma..)

Annars har jag lite lagom student-kris då och då. Är typ orolig för att jag inte ska ha fått sommarjobbet jag sökt. (Men då kanske jag drar nytta av Karl, som sa att han kan fixa telefonförsäljarjobb...) Men men, förhoppningsvis slipper jag det. Sen hittade jag jättefina bostäder som jag vill flytta till.. Men de är nybyggen och kostar därefter. Fast de har klädkammare. Och balkong. Och kostar bara 1,5 miljoner.. (Vet inte ens om det är accept- eller utgångspris.. ) Men drömma kan man ju alltid.

Ikväll ska jag och pappa på bio och se Precious, det ska bli kul. Imorgon är det sista skoldagen den här veckan, sen är det långhelg nästa. Teater på fredag är det enda planerat hittills. Sen är det tre vanliga veckor, sen Kristi himmelfärd (långhelg igen) och sen är typ slut. Det känns lite udda. Men skönt, mest skönt tror jag.

Nu ska jag vara lite duktig och arbeta med något, tror jag. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar