lördag 17 april 2010

Långhelg

Idag har chocken från torsdagen lagt sig. Anledningen till det inlägget är att kullsyskonen till mina katter ligger i riskzonen för att utveckla (eller kan ha ha utvecklat) en obotlig och dödlig sjukdom. Så igår besökte jag veterinären för att ta blodprov för analys, så jag får reda på Alfons och Cesars värden. Men mina småkillar mår toppen annars, så jag är inte så orolig just nu.

Igår var jag kulturell och såg Hamlet med mamma. Jag har faktikst sett Shakespeare innan, men då i regi av Alexander Mørk-Eidem så det var ju lite speciellt. Hamlet kändes mer traditionell och dialogen var rätt gammeldags. Men den var bra, men inte den bästa, pjäs jag sett. Nästa helg blir det The Last Bounce, och det ser jag fram emot. Dock är det ju lite tråkigt att det är deras sista.. De är verkligen en grym dansgrupp.

Nu ska jag 1. klä på mig myskläder (det enda rätta när man är hemma och det är "den tiden i månagen" och sen 2a. vara duktig och plugga eller 2b. vara mindre duktig och spela eller titta på tv-serier.. Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar