måndag 26 april 2010

I don't care if Monday's blue

Just nu borde jag vara i skolan, men jag kunder verkligen inte hitta någon motivation till att gå på matte kl 8, ha drygt tre timmars håltimma för att sen ha italienska. Så jag sjukanmälde mig. Vanligtvis brukar jag alltid gå på måndagar, men idag gick det inte och jag orkar inte bry mig.

Hade en mycket udda dröm inatt. Visserligen drömmer man väl alltid lite konstiga saker, men jag har aldrig drömt att jag gjort något så våldsamt som att skära halsen av någon i Sweeney Todd-stil. Men jag dödade i alla fall inte någon som jag känner.. "To dream that you kill someone bodes of overwhelming tension which may cause you to blow your top – you are likely to lose your temper and self-control." Enligt någon drömtydningshemsida, och det ligger nog faktiskt något i det även om jag inte riktigt vet om jag tror på drömtydning annars.

Nu ska jag äta lunch, sen plugga. Ska läsa fem sidor i Internationella relationer, fyra i Psykologi, tio i Filosofi, förbereda ett sammanträde i Svenskan (visserligen jättelätt) och opponera på ett projektarbete. Utspritt över onsdag-fredag. Lika bra att börja i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar