måndag 19 april 2010

Hjärter dam

Nu ska jag gnälla. Och klaga. Och vara allmänt bitter och jag struntar i om någon inte tycker jag har rätt till det, för jag ger blanka fan i det just nu. Jag tänker whina på allt som kommer i mitt huvud, för det är vissa saker som jag är så jäkla trött på och jag vet inte var jag ska ta vägen. Så om någon är allergisk mot gnäll så rekommenderar jag att sluta läsa nu. Vidare läsning sker på egen risk.

Jag är trött på att skolan inte fungerar. Att flera månaders ångest och ett par veckors slit (med tanke på min arbetsfördelning) över projektarbetet mynnar ut i en taskigt planerad opponering och inget mer med det. Okej, vi ska skriva en projektrapport, och hålla en redovisning. Men ingen vet om redovisningen ska vara skriftlig eller muntlig eller både och för vår lärare har inte sagt det. Jag blir så förbannad över det faktum att det ska ta två veckor från att jag lämnade in mitt arbete (som jag fick maila in, för hoppsan det fanns ingen mapp på fronter) till att min lärare ens ska KOLLA på vad jag har mailat.

Två veckor efter att vi lämnade in projektet, och vi har inte hört något mer om opponering/whatever.
Jag till min lärare: När ska projektrapporten in?
Lärare: Den skulle in samtidigt som projektarbetet.
Jag: Jaha...
Lärare: Men du har ju lämnat in den?
Jag: Nej, för du sa att den skulle in senare och vi skulle få info om den
Lärare: Jaha, men det är ingen fara

Ingen fara. För läraren kanske. Det är värre för mig, som två veckor innan jag ska opponera/bli opponerad på får reda på att jag ska lämna in en projektrapport i god tid innan opponeringen. Vad är god tid? Tre dagar eller? Dessutom får jag två veckor på mig att göra en seriös opponering på ett 16-sidigt arbete. De i min klass som läser historia fick 2 veckor för arbeten som var 6-7 sidor. Följdaktligen borde vi få minst 3-4 veckor på oss. Men nej. Från början hade min lärare tänkt sig att vi skulle ha en (EN) vecka på oss att göra opponeringen.. Dream on.

Sen så fungerar ju knappt kommunikationen på något annat ställe i skolan heller. Vi som efterbeställde studentmössorna hade tydligen fått dem leverade till skolan för ett tag sen, men inte har vi fått något info om det. Så det känns skönt att mössan passade iaf, för jag vet inte om det gått att ändra nåt innan mösspåtagningen..

Och så är jag trött på massa andra saker. Att inte ha några pengar, att inte kunna känna sig lugn, att inte känna sig prioriterad, att jag inte har tagit till vara på långhelgen. Massa saker som egentligen är mitt eget fel. Så jag är väl lite trött på mig själv också.

Nu har jag gnällt klart för den här gången. Sen om någon läser och bryr sig är en annan femma. Annars blir det väl ytterligare en sak att whina på.


om du har halsen full av månader av slit
ta din packning över gränsen och kom hit

Ja tack.

5 kommentarer:

  1. Förstår exakt hur du känner! Är så sjukt trött på vår skola med dessa j*vla lärare. Bra inlägg, Helena! ;)

    SvaraRadera
  2. Själv har jag lagt ner det där med skola just nu och satsar på att sitta på en teater hela dagarna och dricka öl. ;P

    SvaraRadera
  3. när vill du och scannern komma över på middag då syster? onsdag??

    SvaraRadera
  4. Linda hade mailat de som har fixat mössorna och de sa att skolan fick dem den 8 april... hm... jag kan ju skriva under på allt du skrev i inlägget iaf!!! Vi frågade även Annika om hur lång ledarskapsredovisningen ska vara, då hon inte kom ihåg hur uppgiften var så kunde hon inte svara men hon tippade på 5-10 minuter.

    SvaraRadera
  5. Bea & Emma: Snart är det i alla fall slut :D då jäklar ska jag fira

    Johannes: Det där är bara fusk :(

    Linda: Då kanske vi kan tajma ett tåg i sundbyberg? Scannern är lite tung

    SvaraRadera