måndag 25 januari 2010

Groundhog day

Sitter i skolan och har jättetråkigt. Typ sinnesjukt tråkigt. Min nästa lektion börjar om tre timmar, och eftersom jag inte orkade ta med mig träningskläder så sitter jag här istället och försöker plugga. Tyvärr misslyckas jag lite eftersom Office-paketet har tröttnat på att jag inte har en produktnyckel så jag kan inte använda det längre. Så jag sitter och läser fakta på internet. Det är ungefär det jag kan göra. Jag borde verkligen ta tag i träningen. Hittills har det inte gått så bra, jag behöver en träningskompis. Det blir så mycket roligare då.

Förresten så ska jag kanskekanskekanske skaffa en till katt, snart. Jag vill ju ha två egentligen, så att de kan ha sällskap när jag är i skolan och så. Och i helgen så hittade jag denna plutt som jag föll pladask för. Jag har pratat lite med säljaren och nu är det upp till henne att avgöra om jag är en lämplig matte. Jag håller tummarna. (Och jag har faktiskt räknat på det ekonomiska, och jag får det att gå ihop. Så det så.)Men det är som sagt ett stort kanske tillsvidare, och jag tycker inte om att hoppas för mycket på saker som är stora kansken. Men vi får se hur det blir (:

Nu ska jag förtsätta läsa lite om Afghanistans utrikespolitik. Ciao.

5 kommentarer:

  1. jobbigt med hål:( skulle verkligen vilja vara där óch vara din tröningsbuddy, det hade varit perfekt! Är med dig mentalt iaf:)

    En till!! :D OM det nu blir så är jag dubbelt så avundsjuk på dig, bara så att du vet ;) Fruktansvärt söt dessutom, adorable! Håller tummarna <3

    SvaraRadera
  2. Säker på att du ska köpa en ny katt så här snart? Du ska inte ha Alfons ett tag och se så det fungerar?
    Om jag vore du så skulle jag vänta nåt halvår iallafall.

    SvaraRadera
  3. Malin: Mm, får börja träna mentalt ;) Det gör jag med^^

    Johannes: Jag är säker. Det känns rätt helt igenom ^^

    SvaraRadera
  4. Av flera års erfarenhet av katter så vill jag bara säga att du bör kanske vara helt säker på att den första katten du ska köpa först känner sig säker i ett nytt hem innan du skaffar en till.

    SvaraRadera
  5. Jag litar på min egna magkänsla och jag har pratat med uppfödaren om det, och hon ser inga problem. Men jag uppskattar att du får mig att tänka en extra gång, vem du än är. (:

    SvaraRadera