måndag 18 januari 2010

Sovmorgon <3

Idag har vi resursförmiddag (ingen matte woho!), och eftersom vi inte hade något att göra så ska vi titta på film. (Så gör skolan alltid, om man inte har något vettigt att göra på en resurshalvdag så tittar man på en tråkig film). I alla fall, vi ska se Darling med vår filosofilärare, och det bästa av allt är att man inte behöver komma om man har sett den :D Vilket jag har. Så jag börjar 13.15 idag. Jag hade visserligen inte gått även om jag varit tvungen, men det känns liksom extra bra att jag faktiskt FÅR vara hemma. Så jag har läst italienskaläxan (vi läser en bok, visserligen lättläst, men ändå. I franska steg 3 läste vi serier liksom), och nu ska jag försöka ta itu med svenskan. Hade egentligen behövt göra ledarskap, men smart som jag är så har jag det arbetet i skolan. Just nu känns saker lite under kontroll, förutom projektet. Jag bara skjuter upp och skjuter upp, "och jag behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans".

Nästa vecka har jag utvecklingssamtal, som inte alls är särskilt utvecklande utan mest meningslösa. Jag har nästan lite lust att säga att jag tycker skolans oförmåga att kunna organisera saker vettigt i princip har dödat min studielust, men 1. det är min mentor som är den värsta läraren och 2. jag vet hur responsen skulle bli. Dessutom är det typ fem månader kvar så det är väl bara att bita ihop så gott det går.

Nu är det ungefär tre timmar tills jag ska vara på väg till skolan, dags att fortsätta vara duktig. Puss

1 kommentar:

  1. Det är väl till och med mindre än 5 månader kvar? Närmare 4 nästan? Och sista veckorna hade iallafall jag inget att göra i gymnasiet :P

    SvaraRadera