onsdag 20 januari 2010

Lever loppan på Söder

Den här veckan har jag varit låtsassambo med Adam, det är hur mysigt som helst! Vi bor i lägenheten jag ska se till (kan vara här i typ två veckor till), och leker vuxna typ. Det är jätteskönt att ha nära till skolan och kunna sova nästan en halvtimma extra varje morgon. Skoltröttheten har släppt lite också, men det kan bero på att jag knappt varit i skolan den här veckan. I måndags hade jag bara en lektion och på tisdagar slutar jag elva. Så idag var första långa dagen, men jag hade ändå bara tre lektioner och tre timmars hål så det var inte så påfrestande. Lyckades i alla fall plugga lite svenska, så det arbetet behöver mest finslipas. Plus att jag ska göra en powerpoint och lära in en muntlig presentation. Men eftersom jag hållit på så länge med arbetet så kan jag grunderna rätt bra. Har fixat en praktikplats också, så det blir färre och färre skolspöken hela tiden. Jag har ett arbete i Internationella Relationer som ska vara klart v. 5, men det tänkte jag råsatsa på nästa vecka. Sen är det största spöket kvar. Det är projektet som hela tiden hänger över axeln och ibland sticker fram käften och skriker i mitt öra, typ.

Men jag intalar mig själv att jag inte behöver få bra betyg i allt. Det kan ju faktiskt vara så att den här typen av arbete inte alls passar mig, och det kan jag inte göra något åt. Jag kanske är en sån person som hellre arbetar med lite fler bestämda riktlinjer och kortare deadlines. Och då får det vara så liksom. Jag har i princip gett upp tanken på att satsa på MVG på projektet, för jag vet inte om jag klarar det rent psykiskt. Jag fick G i julomdöme, vilket är helt förståeligt, men min lärare sa att "jag behöver se mer, men jag tror på dig". Det känns skönt, men samtidigt inte. För då känner jag att jag kanske inte kommer lyckas nå upp till min lärares förväntningar.

Anyway, just nu kör jag mer på go with the flow typ. Snart kommer Adam hem och då ska vi titta på Top Model :D (På hans önskan. Mission complete: min pojkvän gillar Top Model, nästan lite mycket som jag.) Nu ska jag fixa något litet mellanmål tror jag. Ha det bra och kommentera massa! Puss <3

5 kommentarer:

  1. Jag vill också bo ensam, gärna på söder :O Ge mig en lägenhet?

    SvaraRadera
  2. Det har varit supermysigt!<3
    Vi får se till att det blir några nätter nästa vecka också!

    SvaraRadera
  3. Johannes: Nä, den är min! My own...

    Adam: Ja, det tycker jag verkligen ^^ <3

    SvaraRadera
  4. Alltså det låter verkligen super! :D Tror att det kommer lösa sig med projektet, håller tummarna:) Hahaha bra att du lyckats med ditt uppdrag btw ;) <3

    SvaraRadera
  5. Mm, hade handledarsamtal med Annika idag och hon verkade förstå ^^
    Haha visst är det ;P

    SvaraRadera