lördag 6 februari 2010

Buorre eahket!

Idag har jag scorat massa vuxenpoäng. Självrisk och livförsäkringar och så vidare. (Med andra ord har jag börjat titta på kattförsäkringar.) Visserligen har jag väl förlorat ungefär lika många poäng genom att sitta i pyjamas och spela DA hela förmiddagen, men ändå. Det var bara en såndär seg dag idag, och det måste man få ha. Så det så.

För övrigt är det samernas nationaldag idag. (Ja, jag får räkna mig som same och det tänker jag göra.) Jag tycker det är jättetråkigt att jag vet så lite om det folkslag som jag faktiskt kan räkna mig till. Borde lära mig mer. Så jag sitter och "firar" nationaldag hos mami, som är klädd i äkta samekolt. Vi har ätit helgrillad, fylld kyckling á la Jamie Oliver typ och druckit finvin (inte särskilt samiskt, men gott!)

Annars så är jag i en sån period då stressen börjar krypa sig på igen, och det känns jobbigt. Jag vill ju bara bli klar med allting.. Måste sluta skjuta upp saker till sista minuten. I och för sig sköt jag upp konflikanalysen av Afghanistan till sista stund och den blev jag ändå nöjd med. Men ändå, det är påfrestande.

Snart blir det chokladkaffekaka med nötter. Báhcet dearvan!

(Btw, ny header. Fin? Ful?)

3 kommentarer:

  1. Gillar logga och text men tycker att bildsnuttarna skär sig lite, eller framför allt den vänstraste för att den stjäl utrymme från loggan.

    SvaraRadera
  2. Okej, göra alla svartvita/tonade i samma färg kanske?

    SvaraRadera
  3. Du ser, du klarar dig och det löser sig alltid i sllutändan, men förstår dig, det är riktigt jobbigt att veta att man har skjutit upp något till sista minuten...

    Mysigt med firandet:)

    Snart ses vi! Puss <3

    ps e back in business med ett maratoninlägg ;)

    SvaraRadera