torsdag 18 februari 2010

VAH-dag

Idag var en hemmadag, vård av Helena. Hade lätt feber igårkväll plus snuva så idag var jag hemma och kurerade mig. Det var ganska välbehövt, även om idag var en sån dag som bara rinner iväg, men den har ändå känts otroligt lång.. Har städat rummet (och förberett så gott jag kan för kissekattankomst) och sen har jag gått runt (läs: suttit vid datorn) med fjärilar i magen typ. Imorgon åker jag till Upplands Väsby, blir 8000 kr fattigare och åker hem med två små devonpojkar. Jag har fått lite vuxenpoäng idag också. Beställt veterinärvårdsförsäkring (väntar med liv, måste se till att det går ihop ekonomiskt först) och gjort upp en månadsbudget som jag verkligen ska jobba med att följa. Även fast jag vet att jag förmodligen kan få lite hjälp av mamma och pappa med kattmat och sånt så vill jag ju verkligen klara allt själv.. Jag känner mig så bortskämd annars. Just nu känner jag även att jag har dålig koll på sina slantar, men det kanske inte är så konstigt när man på kort tid investerar (ser kattköpet mer som framtidsinvestering än köp..) nästan 10k kr.. (inräknat mat och annat nödvändigt).

Men nu börjar det närma sig läggdags. Måste upp alldeles för tidigt imorgon.. Ska ta en dusch och sen blir det somna till tvserier. G'night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar