torsdag 11 februari 2010

Tradiga torsdagstankar

Jag är så opepp man kan bli, nästan i alla fall. Vaknade på helt fel sida, segade hela morgonen, bussen kom inte så kom sent till matten. Resten av skoldagen var bara blä. Vi kollade typ bara på film och det var helt meningslöst. Sen åkte jag hem vid ett, vrålhungrig och med en huvudvärk nära migränklass. Åt lunch och tittade på The Big Bang Theory och försökte låta bli att känna mig misslyckad (projektspöket skräms och jag blir rädd). Sen åkte jag in till stan för att ta en (alltför snabb) fika med Malin som hälsar på i hufvudstaden. Efter det mötte jag upp mamma och syster vid Skrapan för att äta lite mat på Skybar på 25e våningen. Det var en upplevelse. Först blev det lite krångel för det hade blivit ett missförstånd vid bokningen, men personalen var jättetrevlig. (Jag hade lite fördomsfulla tankar om att personalen skulle vara rätt snobbig eftersom det är ett ganska fint ställe, men icke.) Killen i baren var jättetrevlig och försökte hjälpa oss att hitta sittplats, vilket vi fick tillslut. Utsikten var otrolig. Vill gå dit och dricka drinkar typ och låtsas vara jättesofistikerad.

Efter det strosade vi runt lite på Monki, mamma köpte en klänning för 20 kr och Linda ett par byxor för en 100-lapp. Jag hittade en rätt fin tröja, men den var kanske bara 90% rätt, så jag stod över trots att mamma erbjöd sig att betala. Sen fikade vi i mammas jobbarkompis lägenhet som jag fått vara i, och städade den eftersom mammas jobbarkompis kommer hem imorgon.

Nu sitter jag och samlar energi till att orka plugga. Ska skriva en helt meningslös textanalys till svenskan och skriva mina tankar om genteknik till filosofi. Det sistnämnda är inte fullt lika meningslöst men likväl tar det tid och jag vill bara sova. Men jag får skylla mig själv som skjuter upp allt till sista minuten. Snart är det i alla fall helg. En vecka närmare katterna. Projektarbetets slut. Lov. API. Oscarsgalan som jag troligtvis inte kan se på live trots att jag villvillvill. Whinewhinehine nu ska jag plugga.

7 kommentarer:

  1. Varför skulle du inte kunna se Oscarsgalningen live? Det är väl bara att kolla om du vill? Det ska väl inte behöva vara så svårt?

    SvaraRadera
  2. Om jag haft skola hade det inte varit problem, men nu har jag ju första dagen på praktiken på måndagen och då känns det inte riktiga lika okej att dyka upp som en halvdöd zombie..

    SvaraRadera
  3. Aha.. Är den på natt mot måndag eller?

    SvaraRadera
  4. Jag tror det, om jag har rätt koll på tiden. Den sänds iaf 7 mars i USA, och det är ju en söndag. Och jag tror att det blir natten mot måndag svensk tid, men just nu är jag för trött för att räkna ordentligt med tidsskillnad och så

    SvaraRadera
  5. Jag orkar inte heller räkna på det men tror den brukar vara på en söndag, dvs natt mot måndag i Sverige. Fast det brukar vara sportlov när den är också :O

    SvaraRadera
  6. Jo, nu är den sista helgen på lovet :(

    SvaraRadera
  7. Elakt.. Tycker de får ha koll på när svenska ungdomar har sportlov när de planerar den.. :O

    SvaraRadera