söndag 6 december 2009

Andra advent

Det är två och en halv vecka till julafton, utomhus är det mulet och fyra plusgrader och julkänslan är miles away. Idag ska det i alla fall åka det upp lite julpynt hemma, och det ska börja planeras inför julmaten med mamma. Typ. Det här blir första julen som jag faktiskt inte riktigt vet vad jag ska göra efter Kalle Anka. Det blir jullunch hos mamma mellan 11-15, ungefär. Sen ska pappa iväg till Södertälje (eller något sånt) med Kristina och fira med hennes familj. Jag vet inte vad Linda eller mamma har för planer. Måste planera. Om ett tag ska jag gå hem till huset och skriva listor. Jag måste strukturera min tillvaro lite just nu, med skolan och pengar och julklappsinköp och andra julförberedelser. Struktur är ett måste. Sen ska jag förhoppningsvis hinna med lite lugn och ro också, kanske ta en bastu och spela lite Oddworld.

Linda har ju flyttat nu, men jag vet inte om hon ska börja bo i lägenheten direkt. Det är ju en del att städa hemma och så.. Men hon verkar trivas i alla fall och jag är jätteglad för hennes skull, även fast det kommer bli tomt och tyst i huset. Fast förhoppningsvis kommer ju nytt sällskap i februari..

(Sen måste jag bara tillägga att jag har världens bästa mamma, har fått jättemycket julklappspengar utan att ens be om det. Jag får nästan lite dåligt samvete.)

4 kommentarer:

  1. Håller med, julstämning existerar typ inte just nu.! Herregud, jamenar det är ju andra advent! Vi får ta en låång vinterpromenad när jag kommer upp så kanske vi kan framkalla någon slags julstämning iaf även fast det är bara är någon dag innan :D

    Håller tummarna för sällskapet i februari:)

    puss <3

    SvaraRadera
  2. Det låter jättebra, och efter det glöggmys med pepparkakor :D

    Puss <3

    SvaraRadera
  3. Fira julafton med Adam kanske? ^^

    SvaraRadera
  4. Gör kanske det :) Linda kommer iofs till mamma vid fyra-tiden, så lär väl vara där till sex-tiden iaf kom jag på nu

    SvaraRadera