söndag 13 december 2009

Tredje advent

Jag läste i en tidning (tror faktiskt att det var DN), att man genomfört experiment och kommit fram till att människor är naturligt anpassade till en 25-timmarscykel, och inte 24 som kanske borde vara logiskt. Just nu märker jag mer än någonsin att jag saknar den där extra timmen som jag egentligen är anpassad för. Tycker det var ganska dumt gjort av de som kom på att ett dygn ska ha 24 timmar. Jag kan ta ett år med några färre dagar i utbyte mot en extra timma per dygn. Det är så mycket som borde göras, och så lite tid. Lovet ska bli oerhört skönt, har ingenting alls planerat och jag vill bara ta det lugnt.

Idag har varit en mindre bra dag, men det börjar lösa sig nu. Jag var i alla fall och hälsade på Linda, hennes lägenhet är sååååå snygg. Både lägenheten och inredningen (jag är avundsjuk lillasyster), får se till att ta mig dit i veckan igen och hälsa på mer ordentligt. Nu blev det mest en snabbvisit med mamma. Och här hemma blir flyttlådan med porslin mer och mer full....

Anyway, matteprov imorgon 8.15 - derivata. Det känns nog ändå helt okej tror jag. Min mattelärare skulle lägga upp VG/MVG-uppgifter att plugga på inför provet, men antingen letar jag dåligt eller så har hon glömt. (Vilket i och för sig inte vore så konstigt med tanke på hur organisationen i allmänhet ser ut på min skola). Men jag har åtminstone laddat upp med en kopp te, lussebulle och pepparkaka och ska i alla fall bläddra igenom matteboken nu. Om jag är tillräckligt ambitiös kanske jag till och med räknar lite...

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar