torsdag 3 december 2009

Tre veckor till julafton

Jag måste skaffa en adventskalender, typ en i choklad. (Den chokladen är god punkt slut.) Och jag kommer få äta typ jättemycket på en och samma gång eftersom jag ligger lite efter. Awesome. Idag var det faktiskt lite decemberkänsla, massa vit frost och lagom kallt. Och jag har äntligen fått min nya jacka! Den är hur snygg som helst. Tyvärr måste jag leta efter ett par nya vinterskor då mina inte går att laga. Bläää. Det blir mycket springande i butiker de närmsta veckorna.

Igår träffade jag Malin. Vi hade en asmysig kväll hos henne. Pratade av oss, åt middag och kollade på Plastikkirurgerna. Sen råkade vi hamna på "Kalifornien under kniven" när vi zappade runt, och amerikanska plastikkirurgiprogram är liiite annorlunda än de svenska. (Ett hett tips till killar: operera inte in bröstmuskelimplantat). Men jag och Malin skrattade gott åt dumma amerikaner innan jag gick hem vid kvart över tio. Saknar dig tjejen, till jul blir det dubbeldejt!

En annan bra nyhet: jag har bokat tid till att hälsa devon rex-uppfödaren i Upplands Väsby. Hon har leveransklara kattungar till mitten på februari, och verkar jättetrevlig i mailkontakten. Håll alla tummar och tår för att hon tycker att jag verkar vara en bra kattungeköpare och låter mig tinga en unge. Annars har jag kontakt med en annan uppfödare i Eskilstuna, som har ungar som är ca två veckor yngre. Och i reserv reserv finns en uppfödare i Bromma som kommer få en kull i mitten/slutet av december, och de kommer vara leveransklara mot mitten/slutet av mars.

Jag är rätt skoltrött för tillfället. Har ett tråkigt fördjupningsarbete i svenskan som inte alls engagerar mig, och projektarbetet går sådär, även om det känns mycket bättre än det första jag började med. Det irriterar mig också att vi slutar två dagar innan julafton. Men jag funderar på att för första gången någonsin typ skippa en skolavslutning. De är så otroligt tråkiga på min skola; rektorn pratar lite, ett par elever håller tal, någon sjunger och så säger prästen ett par ord och välsignar allihopa. Annat var det på högstadiet då lärarna satte upp en show som faktiskt var rolig att titta på. Jag saknar tiden mellan slutet på åttan och nian. Jag vill inte tillbaka dit, men det var en trevlig tid med roliga människor i klassen och lärare man faktiskt connectade med.

Jaja, det blev ett rätt långt inlägg denna gång. Nu ska plugga lite till religionsprovet imorgon. Jag är inte alls studiemotiverad just nu..

Och apropå studier så var jag på SACO-mässan idag. Det var rätt givande, även om jag fortfarande inte vet vad jag ska göra efter gymnasiet. Men det fanns en del intressant info, så vi får se vad som händer i framtiden.

Puss

2 kommentarer:

  1. Chokladen i min kalender är bara på sin höjd sådär.. Inte jättegod. :(

    SvaraRadera
  2. Då har du en dålig kalender..

    SvaraRadera