fredag 25 december 2009

Dan efter dan

Så var julen över för den här gången (om man inte räknar de veckor fram över då man får leva på överbliven julmat). Det var en bra jul, även om den blev rätt så annorlunda jämfört med hur mina julaftnar (-aftonar?) brukar se ut. Men annorlunda behöver inte vara dåligt, och jag hade en mysig gårdagskväll. Jag fick faktiskt ganska många jättefina julklappar (nästan så att jag känner mig bortskämd), men men.

Jag är egentligen alldeles för trött för att blogga. Min dygnsrytm är typ fortfarande inställd på skola. Känner typ för att sova nu haha.

Idag var jag och Malin på bio och såg The Imaginarium of Dr Parnassus. Det var en mycket sevärd film, kanske delvis på grund av bakgrunden till att Johnny Depp, Jude Law och Colin Farrell är med och delar på Heath Ledgers roll. (De tog över efter Ledger dog och donerade sina löner till hans dotter). Och de gör det mycket bra, skådespelarväxlinga är mycket trovärdiga och snygga och det känns som om det skulle kunna vara så det var tänkt från början. Och sen så är/var ju både Johnny Depp och Heath Ledger två otroligt bra och snygga skådespelare. Massa plus till den filmen.

Andra filmer på står på att se på bio-listan är Avatar (i 3D), Sherlock Holmes, Prince of Persia (även om den kommer först i slutet av maj) och självklart Alice i underlandet. Det blir en bra bra början på bioåret 2010.

Nu ska jag hitta på nåt annat, ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar