torsdag 10 december 2009

Long time no see, nästan

Det var ett litet tag sen jag skrev här. Det känns som om jag haft så mycket att pyssla med senaste tiden. Jag känner mig lite stressad och liksom... swamped, även fast jag inte har så mycket i skolan alls. Längtar otroligt mycket till jullovet. Det ska bli såååå skönt. Jag har dragit ner tempot och prioriteringen för skolan just nu. Orkar helt enkelt inte anstränga mig nu, och jag ser ingen anledning till att pusha mig hårdare än jag orkar. Vill bara ta det lugnt och sova.

Jag och Adam var och tittade på kattungar idag. De var nog de minsta krabater jag sett någonsin. Så små och otroligt söta. Jag är kär och ville helst ta hem allihopa. Men jag har i alla fall lagt en intresseanmälan på S*Perplex Vaz Deferenz, och förhoppningsvis får jag tinga honom om en vecka. Det känns fortfarande inte riktigt verkligt, att jag kanske får en liten katt i februari. Jag har alltid hållit det på avstånd, lite som en dröm. Men det ser faktiskt ut att bli av och jag längtar så otroligt mycket. Det är ju ett otroligt stort ansvar, och med ansvar kommer alltid lite tvivel (åtminstone för mig, det är lätt att tro att man är för dålig för något). Men jag skulle inte vilja ha en katt om jag inte visste inom mig att jag kommer kunna ge den ett kärleksfullt hem.

Måste plugga ikväll, läsa psykologi och fundera lite över svenskan. Kanske. Mina listor jag skrev hjälper inte alls. Wääh. Men snart är det helg och då blir det lite nostalgi med Sonata Arctica på Klubben. Kom nyss på att jag knappt lyssnat på deras nya album alls. Men de brukar alltid köra en del gammalt också. Det blir nog nice.

Ciao

3 kommentarer:

  1. Sonata lär väl köra mycket från nya och sen en del gamla godingar. The Cage, Don't Say A Word och jag hoppas på Calab :D

    SvaraRadera