fredag 27 november 2009

Adventshelg

Jag sitter hos mami och tittar på Ullared. Det är faktiskt roande, mest för att man kan skratta åt de lite smått tragiska människorna som handlar där. Någon gång skulle jag dock vilja åka dit och handla, bara för att liksom.

Det är typ hur skönt som helst att det är helg, jag är helt slut. Satt och blundade/småsov på tåget hem och slumrade till lite innan middagen. Det var såååå skönt. Min träningsvärk i baksidan av låren dödar mig typ, kan inte ens gå normalt. Men ska se till att komma igång med träningen ordentligt ju, det är ju så skönt sen. Jag har sökt ett till jobb också, restaurangbiträde på IKEA. Chansen är ju typ en på miljonen att jag får det, men ändå. Det känns i alla fall lite bättre att strö-söka jobb då och då än att inte söka alls.

Den här helgen ska bli bra, det har jag bestämt. Imorgon ska jag inte göra något speciellt. Kanske städa upp lite i min soffa, så jag får plats att sitta där nu när jag skaffat Xbox. Sen blir det kanske Erikshjälpen med mamma, och lite julpynt hemma. Och på söndag blir det adventsbak med mamma, hur mysigt som helst. Det blir fransk nougat, chokladtryffel, saffransbiscotti och mjuk pepparkaka. På kvällen blir det en liten adventsmiddag med pappa och adam.

Nu är reklamen slut. Ciao!

4 kommentarer:

  1. Ullared.. Usch.. Bara massa folk, och folk är jobbigt. :P

    Jobb på IKEA vore inte helt fel ^^

    SvaraRadera
  2. Men ändå, man måste ju nångång :P

    Verkligen ^^

    SvaraRadera
  3. Man måste inte alls. Varför plåga sig? Jag tror inte man blir en bättre människa av det ;P

    SvaraRadera
  4. Joodå :P Dessutom skulle det vara lite skoj, tycker jag

    SvaraRadera