tisdag 24 november 2009

Luddiga tisdagstankar

Jag kan inte riktigt bestämma mig på vilket humör jag är på idag. Jag är trött, och har den där känslan av att det är något jag verkligen borde göra/har glömt bort. Men jag kan inte komma på vad det är och det är lite jobbigt. Det känns mest som om jag flyter omkring i någon slags gråhet (ja, gråhet är ett ord som finns med i SAOL, jag lovar) och har koll på det i min närhet, men resten är bara suddigt. Ungefär i alla fall.

Efter skolan var jag ute lite på stan och försökte intervjua folk till mitt projektarbete. Det gick sådär. Dels var jag hungrig eftersom jag inte ätit lunch och dels är det svårt (i alla fall för mig) att hitta lämpliga personer att fråga. Men men, får fundera på andra alternativ också..

Imorse hade jag ingen engelska. Kändes sisådär lagom kul att komma till skolan vid kvart över åtta, bara för att få närvaro av vikarien och sen gå och göra vad man vill. Jobbade lite på engelskauppgiften vi har till på fredag, men känner mig inte så stressad med den. Har ett ganska bra hum om vad jag ska skriva, och den ska bara vara 300 ord lång (kort). Det är typ ingenting, med tanke på att alla frågor vi kan välja mellan är ganska analyserande.. Imorgon har vi också vikarie på engelskan, men jag vet inte om jag kommer gå. Jag har ungefär två och en halv timmas rast efter, och det känns som om risken är stor att vi bara kommer få skriva på vår uppgift. Jag måste höra med mitt samvete lite.

Och till något helt orelaterat: jag måste sluta titta på husgeråd och liknande. Jag kommer inte flytta hemifrån på minst jättelänge, så är det bara. Men det är så kul att köpa fina saker.. Såg en jättefin tekanna på Emmaus för 40 kr. Do want typ. Jag vill verkligen ha lite tydligare framtidsplaner, som ett jobb. Annars har jag åtminstone väldigt tydliga drömmar om framtiden, och jag får väl hålla till godo med dem ett tag till.

Förresten var det en tant som gav mig en komplimang för min kjol idag, när jag var påväg från stationen till mamma. Då blev jag glad. Tack tanten!

(I helgen är det första advent. Dags att börja skriva julklappslista.. Förresten Malin, vad vill du ha i födelsedagspresent?)

6 kommentarer:

  1. Jag har kollat ut en kökskniv på Åhlens jag vill ha som jag tror jag kommer köpa till mig själv i julklapp trots att jag inte kommer flytta hemifrån på ett tag. :P

    SvaraRadera
  2. Haha okej :P Men jag tror ändå att du kommer flytta innan mig.. Du har iaf gått ut gymnasiet och haft lite jobb ;P

    SvaraRadera
  3. Ibland känns allt bara suddigt, speciellt framtiden. För mig är allt vitt om typ ett år, vet inte om jag ska ta det som någonting bra eller inte.. men en sak är jag säker på iaf, det löser sig alltid!

    Bra jobbat med intervjuandet ändå, nu är du ju verkligen igång iaf:)

    Om jag får agera ditt samvete ett tag så skulle jag råda dig till att ta sovmorgon, helt underbart! ta chansen när du får den! :D

    Sen är random kommentarer/komplimanger alltid lika roliga att få! Vilken kjol var det förresten?

    Hm, ja vad önskar ja mig..? :p vet verkligen inte, men du vet, ja älskar upplevelsegrejer sen är ju inte smycken aldrig helt fel ;) Jag blir nog glad oavsett vad du ger mig, dina grejer brukar alltid vara väldigt mycket "jag" :)

    <3

    SvaraRadera
  4. Och btw, jackan ligger redan i väskan ;)
    Puss!

    SvaraRadera
  5. Den gråa kjolen från Carlings :D Det är ju typ den enda kjol jag äger :P förutom den svarta pennkjolen

    Sovmorgon: check. Det känns hur skönt som helst ^^

    Eventuellt får du en kombinerad julklappsfödelsedagspresent, måste iaf få studiebidraget :P <3

    SvaraRadera
  6. Oo, ja, den är ju supersnygg inte konstigt ju! :D

    Haha, bra val ;)

    Okej, det låter toppen vilket som^^ <3

    SvaraRadera