fredag 20 november 2009

Helg!!!

Nu är det äntligen helg och det är typ jätteskönt. Det enda som är lite jobbigt är att både mamma och pappa är borta hela helgen och jag kan inte träffa Adam heller typ.. Men får intala mig att det ska bli skönt med lite ensamtid.. (Har ju faktiskt massa tv-serier som jag inte hittat på än. Typ alla som jag följer..) Jag gillar inte november, det är en stressig månad. Man ska hinna med slutspurten i skolan, fixa inför julen (borde börja planera julklappsinköpen..) och ha lite tid till att ta det lugnt också. Samtidigt blir det blir mörkare och mörkare utomhus och oddsen för en vit jul i Stockholm ger 6 gånger pengarna.. Jag vill ha en jul som hade när man var liten, ett förväntansfullt pirr i magen från första advent till julafton som var full av snö som lyste upp i mörkret. Det går inte att få samma julkänsla när det bara är grått och slaskigt och man har julavslutning i skolan den 22 december. (Och matteprov dagen innan, damn you skolan!). När ska man hinna få upp julstämningen egentligen? Förra året hade vi inte ens en adventsljusstake hemma, den glömdes liksom bort.. Det här året ska jag julpynta som bara attan, i mitt rum iaf. Jag vill ha en julig jul, kanske för att jag vill hålla fast i familjejulen så länge det går, även fast det här lär bli sista julen som vi firar alla tillsammans..

Jaja, det är ändå ett tag kvar tills december och första advent, men stressen smyger sig på ändå. Nu ska jag försöka ta tag i att städa rummet, det brukar få mig att må lite bättre. Sen måste jag äta middag också.. förslag?

Puss

2 kommentarer:

  1. Man kanske ska satsa en slant på vit jul, kan ju ge lite pengar om man har tur. ^^

    Jag vill också ha ff hemma ;O

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte man har sån tur.. :p Snön kommer alltid typ 26e december..

    Jag vill ha en katt hemma :o

    SvaraRadera