fredag 13 november 2009

Fredag den 13e...

Jag har klarat mig från otur hittills, om man inte räknar med att jag råkade vakna vid typ halv fem och inte kunde somna om utan låg och halvsov till typ sju... Men jag överlever. Snart är det helg! Efter skolan ska jag träffa Camilla som ska sova hos mig åtminstone i natt, har inte helt pejl på hur många nätter det blir totalt dock. Och på lördag blir det fotomässa med Adam, Camilla och Niklas. Och säkert några andra från bilddagboken också. Det blir nog mysigt.

Just nu sitter jag i skolan och är hur trött som helst, men jag ska inte ta den enkla vägen och köpa en chokladboll. Jag är stark, eller åtminstone inbillar jag mig det. Får vänta tills jag kommer hem typ. Snart har jag psykologi i en timma och 25 minuter, sen fem minuters paus innan jag har religion i en timma och 20 minuter. Hurra....

Och på kattfronten litet nytt. Har listat det som talar för att skaffa katt nu (inom ett par månader) och det som talar för att skaffa en katt sen (om senare än ett par månader). Nu återstår bara tänkandet. Listan ser ut såhär:

• För att skaffa katt nu:
Jag längtar jättemycket och behöver sällskapet
Om jag flyttar hemifrån och typ skaffar heltidsjobb så kan jag absolut skaffa mig en till katt, och jordbruksverket säger att ytan som en katt ska leva på ska vara minst 6 kvm, så det blir inga problem i en lägenhet.

• För att skaffa katt sen:
Jag hinner spara mer pengar, och förhoppningsvis skaffa ett jobb - det ekonomiska blir lättare
En katt kan begränsa mig eftersom jag inte vet vad jag vill göra efter gymnasiet och det kan gå ut över katten.

Vad göra..?

Puss

4 kommentarer:

  1. Det logiska vore att vänta med katten tills du fått jobb eller kanske till och med tills du vet vad du ska göra efter gymnasiet, men du bör iallafall vänta tills du fått jobb.
    Men jag förstår att du vill ha nu.. :P

    SvaraRadera
  2. Det stämmer väl iofs, men jag är inte alltid logisk.. :p Och jag kanske inte ens vet vad jag ska göra när jag tar studenten :o

    Pappa kan ju hjälpa till lite med mat och så, så den månatliga kostnaden blir ju inte så stor..

    SvaraRadera
  3. Det är ett svårt beslut att fatta men du får försöka klura lite på det. Till exempel hur du ska göra med katten om du vill ut och resa något.

    SvaraRadera
  4. Mjo, det är ju det starkaste som talar för att vänta..

    SvaraRadera