tisdag 10 november 2009

Tillökning i familjen Teknik

Senaste tillskottet är en liten laptop på 13.3" som heter Asus UL30A OX163V. (mitt köpstopp innefattar saker som kläder, småprylar, fika osv. Detta var ett planerat köp). Den är mycket fin, och är väldigt välkommen för att underlätta pluggandet i skolan.


Nu har jag alltså 2000 kr kvar och ska ha köpstopp hela november och december. Undantag är: dataväska, inträde till Fotomässan och julklappar. Utöver det är det stopp, jag behöver spara. (Och jag vill bli övertygad om att det är värt att spendera mindre pengar i framtiden). Jag har börjat leta Rex-ungar också, och det finns i alla fall två uppfödare som kommer ha ungar till leverans i januari-mars. Jag längtar otroligt mycket efter att kunna skaffa en katt, men samtidigt börjar jag tvivla på om jag tänkt igenom det ordentligt. Med det ekonomiska och så, jag har ju bara tänkt för här och nu - inte 5-10 år framåt i tiden. Jag kanske inte är riktigt realistisk..

Tankarna behövs sorteras, så jag ska städa eller nåt sånt. Det brukar hjälpa rätt bra.

Sen måste jag bara fråga om det är någon som vet var det allmänna hyfset och civilkouraget tagit vägen? När jag gick längs Norrtullsgatan mot Odenplan såg jag på andra sidan gatan hur en äldre kvinna plötsligt ramlade framstupa på väg över ett övergångsställe. Genast skyndade två andra kvinnor fram för att hjälpa henne. På andra sidan övergångsstället är det två män på väg över gatan, och vad gör de när de ser kvinnan som ramlat? Jo, de vänder sig och fortsätter gå på samma sida. Att man inte kan ta sig ett par minuter att hjälpa en annan människa förstår jag mig inte på. Tyvärr så är jag inte heller så förvånad..

Själv blir jag glad av att hjälpa andra, typ mammor med barnvagnar på bussen och sånt. Men jag kanske är konstig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar