onsdag 11 november 2009

Dags för the yellow legal pad

Jag gillar att göra listor, över allt möjligt. Att göra-listor, handlings-listor, listor med fördelar och nackdelar, budget-listor osv osv. Jag borde nästan införskaffa ett yellow legal pad, bara för att. (Vad heter såna på svenska förresten?) Nu, eller snarare imorgon för ikväll blir det sängen tidigt, så ska jag göra en lista på saker jag måste tänka igenom innan jag bestämmer mig för att skaffa en katt nu (inom ett halvår). Vad som talar emot det, för det osv. Jag vill ju egentligen inget annat än att skaffa en liten Alfons (namn bestämt, troligtvis iaf) nu på en gång, men om jag sen bestämmer mig för att jag vill jobba jättemycket för att sedan resa lite efter gymnasiet så känns det inte bra att samtidigt ha en liten katt hos mig. Så därför blir det the yellow legal pad. Hjälp mig att komma fram till ett beslut genom att ge era synpunkter, eftersom de flesta (tre pers?) som läser ändå känner mig ganska så bra.

Min nya dator är i alla fall fin :D och jag har inte riktigt den vanliga ångesten jag brukar ha när jag köpt något dyrt. Windows 7 flyter på bra och datorn verkar leva upp till mina förväntningar. Nu behöver jag bara en laptopväska. Det enda jag hittat hittills som är billigt är en Hello Kitty-väska på Tradera för 70 kr plus frakt. Om den inte går upp så mycket lägger jag kanske ett bud imorgon innan auktionen tar slut.. Om ingen vänlig själ vill skänka mig en fin liten väska? Utseendet spelar absolut ingen roll.

Snart ska jag lägga mig i sängen och sova. Sömn är nog en av de mest underskattade sakerna som finns, speciellt bland ungdomar. Sova är kärlek.

3 kommentarer:

  1. Heter det inte bara anteckningsblock? Linjerat block typ :P

    SvaraRadera
  2. Det gör det kanske.. :p men det låter ju inte lika roligt..

    SvaraRadera
  3. Letar också efter Legal Pads. Har inte hittat dom i nån butik men dom verkar gå att beställa på amazon.com

    SvaraRadera