söndag 29 november 2009

Första advent

"När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt,
då gläds vi åter alla
att få fira advent."


Idag har jag varit hos mamma och bakat massvis med godsaker. Saffrans- och apelsinbiscotti, mjuk pepparkaka med lingon, fransk nougat (som blev värsta sockerchocken) och chokladtryffel. Så nu sitter jag i en mindre fika-koma, typ. Det var gott. Om två veckor blir det julbak - pepparkakor och lussekatter står på schemat. Knäck blir det inte förrän typ helgen innan julafton. Jag har faktiskt lite julstämning, det kanske beror på att det blivit mörkt ute så man inte ser det tråkiga novembervädret, och det är fullt med tända ljus och jag gjorde en DIY-adventsljusstake till mamma. Allmänt är det rätt bra, om jag fokuserar på rätt saker. Min ekonomi är hyfsat stabil, fick lite bidrag till julklappar av mamma, så i veckorna blir det julklappsshopping, och en födelsedagspresent till Malin.

Snart ska jag nog packa ner lite godsaker och bege mig från mamma. Ska ta det lite lugnt hemma och kanske spela lite Oddworld, innan älsklingsadam kommer. Sen blir det skaldjurspasta till middag. Bilder på kakor osv kommer senare.

Puss

3 kommentarer:

  1. Du verkar tycka om Oddworld? ^^ Fast det är ett väldigt charmigt spel

    SvaraRadera
  2. Det är lagom liksom (: Och gulligt. Sen har jag ju inte spelat så länge, men hittills gillar jag att det är lite mer pussel-karaktär på det, än fighting

    SvaraRadera
  3. Mm det är väl det som Oddworld-spelen är kända för. Att vara pusselspel med inslag av fighting och söta figurer ^^

    SvaraRadera