fredag 6 november 2009

Jag ska ha en katt

Det är faktiskt sant. På riktigt. Jag sa till pappa att jag skulle vilja skaffa en katt, för att det är tomt i huset rätt så ofta. Då sa han klart du ska ha en katt om du vill det, men det blir ditt ansvar och jag satt där i chock typ. Jag hade förväntat mig en lång diskussion, men det blev det inte. Så nu måste jag ha pengar, cirka 6500 rättare sagt, så därför var det ju mindre bra tajming att mailet om att jag tyvärr inte gått vidare till arbetsintervju för juljobbet på Media Markt kom idag. Men å andra sidan så finns det så mycket mer bra som har hänt idag: jag ska få en katt och pappa kan betala 5000 kr av min laptop. Så jag borde vara gladare än vad jag är, men jag tror jag har fått system overload eller nåt sånt. Sen så har jag nog en lätt chock också, jag trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle få skaffa en liten Devon Rex innan jag flyttade hemifrån.

Nu ska jag samla mig innan jag ska promenera till mamma och imorgon blir det matmässa.

2 kommentarer:

  1. AAHHH!!! Say WHAT!?? :O :D:D:D

    Hahha herregud! Fan vad underbart! Både med Katten och laptopen.

    Seriöst. En katt. Nu blev jag ju jätteavundsjuk!! Haha, shit vad jag är glad för din skull! :D

    En katt... mjau och puss på dej!! Btw så vill ja höra det här från dig personligen över telen, ringer senare idag ;)

    <3

    SvaraRadera
  2. Jaa :D så underbart. bara pengar som är ett problem.. Men det får lösa sig..

    Gör det :D jag ska nog bara vara hemma ikväll

    SvaraRadera